Grupy adresatów reklam

Przy tworzeniu reklamy niezwykle ważne jest to, aby na samym początku określić do jakiej grupy odbiorców będzie ona skierowana. Dopiero na tej podstawie można ustalić strategię reklamy i opracować cały jej plan, dlatego tak ważne jest określenie grupy docelowej. Wyróżnia się cztery główne grupy adresatów reklam. Pierwszą z nich i najbardziej liczną oraz powszechną jest …

Promocja produktów na targach

Różnego rodzaju targi, na przykład targi edukacyjne, pracy, hobbystyczne itd. stwarzają dobre okazje do zorganizowania promocji usług czy produktów naszej firmy. Oczywiście ważne jest, aby dziedzina, jaką zajmuje się nasza firma chociaż po części wiązała się z tematyką targów. Jeśli to kryterium jest spełnione, możemy śmiało zdecydować się na tą formę promocji. Ta forma promocji …

Reklama kinowa jako jeden z rodzajów reklamy

Reklama kinowa jest bardzo podobną formą promocji do reklamy telewizyjnej. Zazwyczaj spoty reklamowe z przeznaczeniem do wyświetlania w kinach są produkowane w podobny sposób do reklam telewizyjnych. Wadą reklamy kinowej jest jej mniejszy zasięg odbioru niż w przypadku innych form promowania produktów i usług. Reklamy kinowe spotykają się obecnie także z falami sprzeciwu u widzów …

Reklama poprzez marketing wirusowy

Marketing wirusowy znany jest także pod nazwą reklamy wirusowej. Jest to działanie promocyjne, które polega na zmotywowaniu klientów do przekazywania między sobą informacji o reklamowanym produkcie lub usłudze. Marketing wirusowy ma na celu zainteresowanie reklamą na tyle, aby skłoniło to odbiorcę do podzielenia się nią ze znajomymi czy rodziną. Dzięki temu reklama osiąga bardzo szeroki …

Wady i zalety reklamy prasowej

Reklama prasowa to reklama drukowana, która jest umieszczana w magazynach czy gazetach. Do głównych zalet takiego rodzaju reklamy należy duża jej skuteczność. Reklamy są umieszczane w magazynach odpowiednio dopasowanych tematycznie do reklamowanego podmiotu, dzięki czemu reklama trafia do prawidłowej grupy odbiorców. Umieszczenie reklamy w gazecie pozwala osobie czytającej na wielokrotne jej przeczytanie, powracanie do niej. …

Czym są mass media

Mass media to popularne określenie, które jest zapewne wszystkim znane. Spolszczona nazwa brzmi: środki masowego przekazu. Dzięki nim możliwa jest komunikacja o bardzo szerokim zasięgu. W media te wlicza się radio, prasę oraz telewizję, a także Internet, który staje się coraz silniejszym i szerszym narzędziem komunikowania na wielu płaszczyznach. Pojęcie mass mediów odnosi się także …

Czym jest marketing szeptany

Marketing szeptany to jedna z form marketingu, która ma za zadanie promocje danego produktu lub usług czy też firmy. Polega ona na poinformowaniu o produkcie lub usłudze w sposób spontaniczny za pośrednictwem przekazu ustnego. Działanie promocyjne tego typu opiera się na opowiadaniu lub prowadzeniu rozmowy o reklamowanym produkcie. Informacje te są przekazywane z ust do …

Samodzielne przygotowanie reklamy

Samodzielne przygotowanie reklamy Otwierając jednoosobową działalność gospodarczą młody przedsiębiorca staje przed wieloma trudnymi decyzjami. Musi uporać się nie tylko z zagmatwanymi i niezrozumiałymi przepisami prawa, ale też zastanowić co zrobić, aby pozyskać klientów. Oczywiście najskuteczniejszym sposobem na znalezienie odbiorców swoich usług czy produktów jest reklama. Co zrobić i w jaki sposób ją przygotować, aby była …

Rodzaje reklam

Rodzaje reklam Jeżeli chodzi o branżę marketingu i reklamy, to dzisiaj oferuje ona nam bardzo duży wybór różnych możliwości. Na rynku istnieje wiele różnych mediów, w których można emitować te bardziej tradycyjne reklamy, jak i takie mniej znane. W radiu i telewizji znaleźć można tradycyjne spoty reklamowe emitowane pomiędzy programami, a także tzw. lokowania produktu …

Reklama w radiu i telewizji

Reklama w radiu i telewizji Chcąc zareklamować przedsiębiorstwo czy też swoje usługi mamy do wyboru olbrzymi wachlarz różnych możliwości. Branża marketingu i reklamy jest bardzo rozwinięta i oferuje szeroki wybór różnych produktów i usług. Tradycyjne reklamy w prasie – choć wciąż bardzo popularne, czasy świetności mają już za sobą. Telewizja i radio wciąż są bardzo …