Reklama kinowa jest bardzo podobną formą promocji do reklamy telewizyjnej. Zazwyczaj spoty reklamowe z przeznaczeniem do wyświetlania w kinach są produkowane w podobny sposób do reklam telewizyjnych. Wadą reklamy kinowej jest jej mniejszy zasięg odbioru niż w przypadku innych form promowania produktów i usług. Reklamy kinowe spotykają się obecnie także z falami sprzeciwu u widzów w związku z tym, że trwają one zbyt długo przed rozpoczęciem seansu filmowego. Coraz częściej widzowie praktykują „spóźnianie się” do kina, dzięki czemu omijają seans reklamowy.
Działa to na niekorzyść tej formy reklamy, ponieważ widzowie wykazują nimi coraz mniejsze zainteresowanie. Reklama kinowa stopniowo zaczyna jednak korzystać z kanału kin domowych, dzięki czemu jej zasięg powoli się poszerza. Reklamy takie są emitowane podczas seansów, które odbywają się w kinach domowych. Kina domowe wraz z rozwojem technologii pojawiają się w coraz większej ilości domów, co zdecydowanie działa na korzyść reklam kinowych.
Artykuł dzięki: