Marketing szeptany to jedna z form marketingu, która ma za zadanie promocje danego produktu lub usług czy też firmy. Polega ona na poinformowaniu o produkcie lub usłudze w sposób spontaniczny za pośrednictwem przekazu ustnego. Działanie promocyjne tego typu opiera się na opowiadaniu lub prowadzeniu rozmowy o reklamowanym produkcie. Informacje te są przekazywane z ust do ust, dzięki czemu ta forma promocji ma bardzo szeroki zasięg.
Dodatkową jej zaletą jest to, iż zazwyczaj ufamy osobom, które opowiadają nam o danym produkcie, dlatego też decydujemy się na jego zakup. Marketing szeptany to także na przykład opowiadanie klientom przez pracowników zakładu fryzjerskiego o nowych produktach do pielęgnacji włosów w trakcie gdy wykonują oni usługi fryzjerskie. Marketing szeptany jest również wtedy, gdy polecamy dany produkt innym osobom zupełnie spontanicznie. Zachwalamy go i przekazujemy informacje o nim dalej, dzięki czemu rośnie jego sprzedaż i staje się on coraz bardziej popularny, co jest zamierzeniem tej formy promocji.
Artykuł dzięki: