Reklama w radiu i telewizji
Chcąc zareklamować przedsiębiorstwo czy też swoje usługi mamy do wyboru olbrzymi wachlarz różnych możliwości. Branża marketingu i reklamy jest bardzo rozwinięta i oferuje szeroki wybór różnych produktów i usług. Tradycyjne reklamy w prasie – choć wciąż bardzo popularne, czasy świetności mają już za sobą. Telewizja i radio wciąż są bardzo popularne, jednak znacząco zmieniły się rodzaje reklam w nich emitowane. Oprócz tradycyjnych bloków reklamowych nadawanych pomiędzy programami i filmami bardzo popularne stało się „lokowanie produktu”, czy to we wszelkich programach rozrywkowych, a nawet naukowych, czy też w serialach i filmach. Ten sposób promocji polega na umieszczaniu w filmie, serialu, programie jakiegoś produktu danej marki. Potencjalny klient informację o produkcie otrzymuje tak jakby mimochodem, niechcący, nie zdając sobie sprawy z tego, że to jest reklama.
Oczywiście przepisy nakazują umieszczanie informacji, że w danym programie czy też serialu pojawiło się lokowanie produktu, ale informacja ta ukazuje się zazwyczaj na końcu http://wal-tom.pl/master-key,4,pl i mało kto zwraca na nią uwagę. W ten sposób można reklamować nie tylko produkty, ale też usługi. Sprawdza się to w przypadku programów informacyjnych czy rozrywkowych, gdzie do studia zaprasza się eksperta w danej dziedzinie, który poleca takie a nie inne rozwiązania reklamując w ten sposób daną usługę, a także i produkt.
Ten sposób reklamy można również zastosować w radiu. Działa to na tej samej zasadzie – w programie umieszcza się informację o reklamowanej usłudze lub produkcie tak jakby niechcący. Słuchacze nawet nie zdają sobie sprawy z tego, że zostało im coś zareklamowane. Taki sposób promocji jest bardzo efektywny i może przynieść naprawdę duże zyski, jeśli tylko kampania jest przeprowadzona umiejętnie i profesjonalnie. Metoda ta jest o tyle ważna, że w dzisiejszych czasach ludzie bardzo „uodpornili się” na reklamy. Są nimi zalewani z każdej strony, dlatego też przestają już na nie zwracać uwagę.