Odbiorca reklamy
Przygotowując każdą kampanię reklamową – czy to w radiu, prasie, telewizji czy wreszcie w internecie niezwykle ważne jest ustalenie kto ma być potencjalnym odbiorcą reklamy. Nie da się stworzyć jednej uniwersalnej reklamy skutecznej dla wszystkich. Trzeba bowiem zastosować inne środki przekazu i inną formę promocji dla różnych osób. Jeśli produkt ma być skierowany dla osób starszych skuteczna będzie reklama w prasie, radiu czy może nawet i telewizji. Ponadto musi ona być oparta przeważnie o tekst – warto tu pomyśleć o artykułach sponsorowanych. Zupełnie inną reklamę trzeba zastosować, jeśli odbiorcą będzie nastolatek. Tutaj najlepiej sprawdzi się kampania w internecie, której podstawą będzie krótka reklama oparta na obrazie i chwytliwym sloganie.
Jeszcze co innego będzie skuteczne dla biznesmena, a co innego dla gospodyni domowej. Dlatego tak bardzo ważne jest wymyślenie sobie już na początku pracy profilu potencjalnego klienta. Trzeba odpowiedzieć sobie na pytania kim jest, co robi, w jakim jest wieku i jakiej płci. Dopiero ustalenie tych cech osobowości pozwoli stworzyć kampanię dostosowaną do potrzeb takiego klienta. Co za tym idzie – taka kampania na pewno okaże się skuteczna i trafi w gusta odbiorcy.